Name:
Location: Denmark

Member of Men In Bugs (M.I.B)Denmark

Saturday, January 08, 2005

"Dragracing"


Kim is launching hard, and pulls his frontwheels in the air !!. Posted by Hello

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det var en årgang 1954 og den kørte i klassen: Modifiseret standart, H. (skrevet MS/H). I den klasse var H minimumsvægt 728kg og min vejede 729kg, med fører. Jeg havde 135x15" foran og de berømte 6"x26"x15" bag. I 1988 var min og den Danske rekord 12,53 (jeg har ikke hastigheden, desværre) og den blev i 1989 forbedret til 12,31 og 167km/t og som jeg vist har skrevet var både Dansk og europærisk rekord.
Motoren var på dette tidspunkt ikke 1835cc (som du har skrevet), da jeg ikke kunne få de stempler jeg ville have, men ændret til 1915cc. (1914 som de fleste skriver!!) Cima cyl. 94mm med Wiseco stempler, super flo topstykker 44x37 og 13,25:1 i komp+ dobbelte fjedre og titan brikker. Krumtappen er, for jeg har den endnu, en VW 69mm slaglængde, med modvægte og 8 stifter (de tykke GB, jeg husker ikke størrelsen), ja og afballanceret sammen med kobling , svinghjul (5,3kg), remskive. Plejlstængerne er lettet, vejet, poleret og sidder i øvrigt i min sorte ovaler. Stødstænger var 8mm crom-molybdæn, vippetøjet auto craft 1,4:1 (sidder i den sorte!) og knasten en engel FK89 - 328 grader. Naturligt nok............ Weber 48ida med 42 mm halsringe!!!!!!! 1 5/8" raceheader med stinger, skøn lyd.... Tænding var en Bosch 009 med lumenition elektronisk tænding. Kobling var en Trimco 1125 kg med 4 punkt centermetal lamel.
Gearkassen var fra 1970 og fast monteret. R+P var 4,375 med super dif. Gear 1# 3,80 2#2,06 3#1,52 4#1,14 . Der ud over var der de kraftigste lejer, stålskifte gafler, svejsede synkromesser m.v., forstærket sidedæksel og poleret bagaksler.
Jeg håber det er ok. Jeg kan lige fortælle, at bilen købte jeg på en politi auktion for 1100,- og derefter solgte jeg Lemmertz fælgene der sad på for 800,- (5,5x15). Der var stort set ingen rust overhovedet og jeg købte ingen pladedele eller andet til den!! Den blev skilt helt ad, det skulle jo være en super cal-looker til udstillinger, høhø. Som du forstår fik jeg et nyt mål, ja det samme skete jo med Ghia´en bare modsat fortegn. Da den/jeg var kørt galt var der jo mange af disse V8 drenge der skulle se på den og de blev vildt imponeret over standen på den. Det var jo kun få af dem der ville komme og "snakke" og demed finde ud af hvad det var vi lavede!!!! Selv samlinger, som blev flået fra hinanden var uden rust i mellem delene og det var vel i bund og grund også det der redede mig da den ville på rundtur!! Bilen var malet med pensel.

Have a nice day
Kim fra København

4:06 AM  
Anonymous Anonymous said...

I want not acquiesce in on it. I over polite post. Especially the title attracted me to read the unscathed story.

1:12 AM  

Post a Comment

<< Home